„Oproti predvianočným dňom, počas ktorých sa darí obchodníkom takmer v každej oblasti, januárové výpredaje sú špecifickejšie,“ hovorí Andrea Šipošová z oddelenia kartových procesov VÚB banky. Obyčajne súvisia výpredaje so sezónnosťou, čo sa však pri tomto januárovom nedá veľmi povedať. Slováci začali viac sledovať ceny a pravidelne si ich porovnávajú. „Sústreďujú sa na produkty, ktorých ceny dlhšie sledujú, prípadne si ich plánovali kúpiť pred Vianocami a pri aktuálnej výhodnej cene, si ho hneď doprajú,“ dodáva Šipošová.
Najviac to vidno pri spotrebnej elektronike. Dokonca sa dá povedať, že podiel platieb v tejto oblasti je o 16 percent vyšší ako je ročný priemer. Veľký záujem je aj o odevy a obuv a o knihy, mierne za ročným priemerom zaostávajú zlatníctva. No takmer pri všetkých oblastiach sme zaznamenali nárast objemu a počtu platieb v porovnaní s minulým rokom, čiže trend januárových nákupov či výpredajov sa vyvíja pozitívne.