Chcete sa súdiť s bankou? Pomôže vám nová asociácia

Nespokojným klientom bánk chce pomáhať nová asociácia, a to Asociácia bankových klientov. Za vznikom stojí advokát Ľubomír Čigáš. Podľa neho počet sťažností klientov na konanie bánk neustále rastie. Nová asociácia bude nespokojných klientov združovať, či bezplatne zastupovať v sporoch s bankami.

15.10.2013 13:09
banka, klient, pobočka Foto: ,
Ilustračné foto.
debata

Ako skonštatoval Čigáš, byť nespokojným bankovým klientom na Slovensku je náročné. Takzvané kompetentné orgány obvykle podľa neho len skonštatujú nedostatok právomocí. „Ešte aj bankový ombudsman je viac výtvorom bánk ako obhajcom klientov. Jediným riešením býva súdna cesta, na ktorú klienti častokrát nemajú odvahu, vedomosti alebo financie. Je čas s tým niečo robiť,“ zdôvodnil vznik Asociácie bankových klientov jej zakladateľ a predseda Ľubomír Čigáš.

Cieľom Asociácie bankových klientov však nie je len boj proti bankám, ale i vytvorenie systémových pravidiel rovnocenného fungovania bánk a ich klientov. „Som presvedčená, že Asociácia bankových klientov bude prínosom všetkých. Aj banky sa budú môcť poučiť zo svojich chýb a zlepšiť svoje služby,“ povedala členka predsedníctva novej asociácie Soňa Hajdúková.

Slovenská banková asociácia vznikla podľa jej vyjadrení ako združenie zastupujúce záujmy bánk pôsobiacich na Slovensku, najmä v oblasti tvorby a implementácie legislatívy. „Partnermi asociácie sú preto prirodzene štátne a verejné organizácie, ako Národná banka Slovenska, rezort financií, ministerstvo spravodlivosti, či profesijné združenia ako napr. Republiková únia zamestnávateľov. Slovenská banková asociácia svojich členov v súdnych sporoch nezastupuje,“ povedala hovorkyňa bankovej asociácia Monika Klobušická.

debata chyba
Viac na túto tému: #Asociácia bankových klientov