Globálna aliancia pre mladých pomôže 6 miliónom mladých nájsť prácu

29.01.2019 13:09
počítač, práca, brigáda, zamestnanec, študent,...
Ilustračné foto. Autor:

Aliancia pre mladých – neformálna platforma firiem, ktoré pomáhajú zlepšovať pripravenosť mladých ľudí na potreby trhu práce, rozšírila svoju pôsobnosť z Európy do celého sveta.

Dvadsať medzinárodných firiem oznámilo vznik Globálnej aliancie pre mladých s cieľom pomôcť v nasledujúcich štyroch rokoch 6 miliónom mladých ľudí nájsť si svoje miesto na trhu práce.

„Nestlé v roku 2014 iniciovalo v Európe vznik Aliancie pre mladých a spojilo firmy, ktoré sa popri svojom podnikaní venujú príprave mladých ľudí na vstup na trh práce. Ambíciou bolo pomôcť pri riešení problému vysokej nezamestnanosti a nedostatočnej pripravenosti mladých na prax a umožniť spolupracujúcim firmám vytvárať synergie a zvyšovať efektívnosť rozvojových programov pre mladých. V Česku a na Slovensku združuje Aliancia 76 firiem a partnerských organizácií. V priebehu uplynulých rokov sa Aliancia pre mladých ukázala ako užitočný a mimoriadne úspešný projekt, preto som rád, že dnes prekračuje hranice Európy a stáva sa globálnou iniciatívou, ktorej cieľom je pozitívne ovplyvniť životy mladých ľudí po celom svete," konštatoval Torben Emborg, generálny riaditeľ Nestlé Česko a Slovensko.

Podľa Svetového ekonomického fóra až 60 % detí nastupujúcich do základných škôl bude pracovať na takých pracovných pozíciách, ktoré dnes ešte vôbec neexistujú. Svetová banka zasa uvádza, že 60 % svetovej populácie nie je súčasťou neustále rastúcej digitálnej ekonomiky, keďže až 4 miliardy ľudí vo svete nemajú prístup k internetu.

Tradičné vzdelávanie samo o sebe nedokáže dostatočne pripraviť absolventov na súčasné a budúce potreby trhu práce. Súkromný sektor nesie svoju mieru spoluzodpovednosti na praktickom vzdelávaní mladých. Zároveň má príležitosť rozvíjať zručnosti a objavovať talenty v najpočetnejšej generácii mladých ľudí v histórii.

Preto sa 20 medzinárodných súkromných spoločností rozhodlo spojiť sily v Globálnej aliancii pre mladých a umožniť mladým ľuďom získavať praktické pracovné skúsenosti, znalosti a zručnosti potrebné na prácu v 21. storočí. „Naše spoločnosti sú odhodlané podporovať a rozvíjať programy, ktoré mladým ľudom uľahčia prechod zo vzdelávacieho systému na pracovný trh a podporia rozvoj podnikateľského myslenia,“ hovorí Laurent Freixe, riaditeľ Nestlé pre Severnú a Južnú Ameriku.

Zakladajúcimi partnermi Globálnej aliancie pre mladých sú nasledovné spoločnosti: ABB, Adecco, BBVA, Cargill, Cemex, Engie, EY, Facebook, Firmenich, Mercer, Mastercard, Microsoft, Nestlé, Nielsen, Publicis, Rockwell Automation, SAP, Starbucks, Vodafone a White & Case. Aliancia v rámci svojej činnosti spolupracuje s renomovanými nekomerčnými inštitúciami, akými sú napr. Svetová banka alebo Solutions 4 Youth Employment.

#trh práce #práca #nezamestnanosť #mladí ľudia
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
4. 2. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.237 €
28. 1. 2019zdraženie1.204 €zlacnenie1.236 €
14. 1. 2019zdraženie1.195 €zdraženie1.250 €
7. 1. 2019zlacnenie1.173 €zlacnenie1.228 €
31. 12. 2018zlacnenie1.176 €zlacnenie1.233 €
24. 12. 2018zdraženie1.202 €1.258 €
17. 12. 2018zlacnenie1.195 €zdraženie1.258 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk