Chrobáky v hoteli aj chýbajúci výhľad na more môžete reklamovať

Vybrali ste sa na dovolenku a sprevádzali ju nepríjemné záležitosti ako chrobáky v kúpeľni alebo jedlo, ktoré sa nedalo jesť? Zájazd ihneď reklamujte, najlepšie je vyriešiť reklamáciu na mieste.

12.08.2013 10:59
leto, slnko, pláž, opaľovanie, more, dovolenka,... Foto:
Ilustračné foto.
debata

„Pokiaľ klient na konkrétnom mieste zistí, že čokoľvek z avizovaných služieb nezodpovedá očakávaným a zaplateným skutočnostiam, mal by hneď na mieste osloviť delegáta alebo iného zástupcu cestovnej kancelárie a snažiť sa riešiť reklamáciu okamžite,“ vysvetľuje právnička Emília Macková, ktorá sa zaoberá spotrebiteľskými zmluvami.

Dohodnúť sa a vyriešiť situáciu priamo na mieste sa však podarí len málokedy. Macková preto odporúča v takomto prípade zaobstarať si dôkladnú dokumentáciu aj formou fotografií. Uľahčí to následnú reklamáciu po návrate z dovolenky.

PIANO

Užitočné informácie nájdete aj v článku Čo potrebujete vedieť pri reklamácii dovolenky.

Ak si chcete prečítať tento článok, zaregistrujte sa v systéme plateného obsahu Piano.

Ak teda dovolenka nesplnila všetky náležitosti, ktoré cestovná kancelária sľúbila a zaručila pred podpisom zmluvy, máte právo sa na ňu obrátiť. Musíte to však stihnúť najneskôr do troch mesiacov od skončenia zájazdu.

„V prípade ak bude reklamácia oprávnená, má reklamujúci nárok na poskytnutie zľavy z ceny zájazdu. Tá sa určuje podľa toho, čo všetko nesúhlasilo s ponukou obstarávateľa zájazdu, teda cestovnej kancelárie. Chyby a nedostatky je, samozrejme, nutné preukázať a doložiť. Pomôcť môžu fotografie, ale aj záznam o sťažnosti, ktorý po vašom upozornení urobil delegát alebo zástupca cestovnej kancelárie,“ radí právnička.

Reklamovať môžete nielen to, že ste nedostali izbu so zaplateným výhľadom na more, ale aj veci, ktoré nezodpovedajú popisu v katalógu, teda napríklad to, že na pláž ste to z hotela nemali 150 metrov, ako uvádzal katalóg, ale museli ste chodiť každý deň viac ako kilometer cez ulicu zastavanú hotelmi.

Podľa právničky je dôležité dôkladne prečítať zmluvu o zájazde pred jej podpisom. Často v nej nájdete zmienky o veciach, na ktoré vás cestovka pri kúpe dovolenky neupozorní. Dozvedieť sa tak môžete napríklad to, že klimatizácia v hoteli nefunguje počas celých 24 hodín, ale len vo vymedzenom čase alebo, že stravovanie all inclusive síce znamená, že môžete jesť všetko, ale tiež len vo vymedzenom čase.

Klientovi cestovky by malo byť jasné, s kým a akú zmluvu vlastne podpisuje, kto za zájazd zodpovedá. V zmluve musí byť uvedené všetko, čo je pre dovolenku dôležité: dátum začatia a skončenia zájazdu, počet nocí, ktoré strávite v hoteli, spôsob stravovania, názov hotela či iného ubytovacieho zariadenia, spôsob dopravy, ako aj iné podrobnosti. Pokiaľ ste si vybrali zájazd s pobytom v izbe s balkónom a výhľadom na more, malo by to byť uvedené aj v zmluve. Inak nemôžete po návrate ani na mieste pridelenú izbu bez balkóna a s výhľadom na stenu susedného hotela reklamovať.

Finančné vyrovnanie za nesplnenie zmluvných podmienok sa vždy odvíja od vzájomného vyjednávania medzi klientom a cestovnou kanceláriou. Žiadna tabuľka, koľko máte ako odškodné dostať, neexistuje. Pokiaľ sa dohodnúť nedokážete a máte pocit, že cestovná kancelária nechce uznať chybu a platiť, môžete sa obrátiť na súd. Myslieť však treba na to, že v prípade ak súd prehráte, budete platiť nielen náklady na právnika, ale aj súdne trovy.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #dovolenka #reklamácie