Čo znamená strata radosti z dovolenky?
- Skutočnú majetkovú škodu a nemajetkovú ujmu, ktorá vám bola spôsobená neposkytnutím plnohodnotných služieb podľa zmluvy o obstaraní zájazdu s cestovnou kanceláriou/agentúrou.
S akými nedostatkami je spojená strata radosti z dovolenky?
- Nedostatky súvisiace s ubytovaním,
- nedostatky súvisiace so stravovaním,
- iné nedostatky (chýba bazén – ak bol potvrdený, vzdialenosť od pláže je väčšia, ako bola potvrdená, vybavenie pláže nie je také, ako bolo potvrdené, chýbajúci detský kútik – ak bol potvrdený, nedostatočné služby delegáta, animátora, meškanie dopravy, zmena typu dopravy – napríklad namiesto leteckej dopravy autobusová).
Ako postupovať pri zistení nedostatkov?
- Bezodkladne na mieste uplatnite reklamáciu chybne poskytnutých služieb alebo iných nedostatkov u dodávateľa alebo u delegáta cestovnej kancelárie. O tejto reklamácii vyhotovte písomný záznam.
- Nedostatky súvisiace s ubytovaním alebo stravovaním si dajte písomne potvrdiť od poskytovateľa ubytovania, respektíve stravovania.
- Všetky nedostatky si odfotografujte.
Ako postupovať po návrate z dovolenky?
- Do 3 mesiacov od skončenia zájazdu alebo odo dňa, keď sa zájazd mal podľa zmluvy skončiť (v prípade, ak sa neuskutočnil), je nevyhnutné svoje právo na náhradu straty radosti z dovolenky (reklamáciu) písomne uplatniť v cestovnej kancelárii/agentúre (súčasťou reklamácie by mohla byť aj žiadosť o rozpísanie ceny zájazdu na jednotlivé položky).
Aké doklady potrebujete k uplatneniu práva na náhradu za stratu radosti z dovolenky na súde?
- Zmluvu o obstaraní zájazdu + potvrdenie o zaplatení (+ katalóg),
- písomnú sťažnosť na mieste,
- vyjadrenie delegáta k sťažnosti (ak sa vyjadril),
- fotodokumentácia nedostatkov,
- potvrdenie hotela o nedostatku (najmä pri poskytnutí inej kategórie ubytovania),
- potvrdenie o meškaní (ak bola doprava súčasťou zmluvy o obstaraní zájazdu),
- potvrdenie o dodatočných platbách, ktoré boli nevyhnutné v súvislosti s nedostatkom,
- písomnú reklamáciu v cestovnej kancelárii/agentúre uplatnenú v lehote 3 mesiacov,
- vyjadrenie cestovnej kancelárie/agentúry k reklamácii (ak ho máte k dispozícii).
Zdroj: Slovenské centrum právnej asistencie