Čo potrebujete vedieť pri reklamácii dovolenky

Bezodkladne na mieste uplatnite reklamáciu chybne poskytnutých služieb alebo iných nedostatkov u dodávateľa alebo u delegáta cestovnej kancelárie.

12.08.2013 10:59
zmluva, pôžička Foto:
Každú zmluvu si treba najmä dobre prečítať.
debata

Čo znamená strata radosti z dovolenky?

  • Skutočnú majetkovú škodu a nemajetkovú ujmu, ktorá vám bola spôsobená neposkytnutím plnohodnotných služieb podľa zmluvy o obstaraní zájazdu s cestovnou kanceláriou/a­gentúrou.

S akými nedostatkami je spojená strata radosti z dovolenky?

  • Nedostatky súvisiace s ubytovaním,
  • nedostatky súvisiace so stravovaním,
  • iné nedostatky (chýba bazén – ak bol potvrdený, vzdialenosť od pláže je väčšia, ako bola potvrdená, vybavenie pláže nie je také, ako bolo potvrdené, chýbajúci detský kútik – ak bol potvrdený, nedostatočné služby delegáta, animátora, meškanie dopravy, zmena typu dopravy – napríklad namiesto leteckej dopravy autobusová).

Ako postupovať pri zistení nedostatkov?

  • Bezodkladne na mieste uplatnite reklamáciu chybne poskytnutých služieb alebo iných nedostatkov u dodávateľa alebo u delegáta cestovnej kancelárie. O tejto reklamácii vyhotovte písomný záznam.
  • Nedostatky súvisiace s ubytovaním alebo stravovaním si dajte písomne potvrdiť od poskytovateľa ubytovania, respektíve stravovania.
  • Všetky nedostatky si odfotografujte.

Ako postupovať po návrate z dovolenky?

  • Do 3 mesiacov od skončenia zájazdu alebo odo dňa, keď sa zájazd mal podľa zmluvy skončiť (v prípade, ak sa neuskutočnil), je nevyhnutné svoje právo na náhradu straty radosti z dovolenky (reklamáciu) písomne uplatniť v cestovnej kancelárii/agentúre (súčasťou reklamácie by mohla byť aj žiadosť o rozpísanie ceny zájazdu na jednotlivé položky).

Aké doklady potrebujete k uplatneniu práva na náhradu za stratu radosti z dovolenky na súde?

  • Zmluvu o obstaraní zájazdu + potvrdenie o zaplatení (+ katalóg),
  • písomnú sťažnosť na mieste,
  • vyjadrenie delegáta k sťažnosti (ak sa vyjadril),
  • fotodokumentácia nedostatkov,
  • potvrdenie hotela o nedostatku (najmä pri poskytnutí inej kategórie ubytovania),
  • potvrdenie o meškaní (ak bola doprava súčasťou zmluvy o obstaraní zájazdu),
  • potvrdenie o dodatočných platbách, ktoré boli nevyhnutné v súvislosti s nedostatkom,
  • písomnú reklamáciu v cestovnej kancelárii/agentúre uplatnenú v lehote 3 mesiacov,
  • vyjadrenie cestovnej kancelárie/agentúry k reklamácii (ak ho máte k dispozícii).

Zdroj: Slovenské centrum právnej asistencie

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #dovolenka #reklamácie