Aký je postup, ak chcete prejsť k jednotlivým operátorom

Zákazníkovi stačí, ak navštívi operátora, ku ktorému si chce preniesť svoje telefónne číslo. V prípade, že má so svojim pôvodným operátorom vysporiadané všetky záväzky, navštevovať ho už nemusí. Postupy u jednotlivých operátorov sú veľmi podobné.

04.08.2010 06:30 , aktualizované: 16:08
O2, mobil, telefón, zákazník Foto:
Operátori musia preniesť telefónne číslo do piatich pracovných dní.
debata

O2

Pri O2 je postup veľmi jednoduchý. Zákazník, ktorý si chce preniesť svoje telefónne číslo od konkurencie, navštívi ktorúkoľvek z O2 predajní, spíše žiadosť o prenos čísla a vyberie si program, ktorý chce využívať. Telefónne číslo bude prenesené do piatich pracovných dní. „Zákazník to môže urobiť aj cez internet, stačí ak vyplní online formulár na našej stránke alebo navštívi predajňu. Následne za neho vybavíme všetky ďalšie formality,“ vysvetlil hovorca O2 René Parák. Pred prenosom čísla odporúčajú zákazníkom u aktuálneho operátora: vyrovnať všetky záväzky, mať dostatok kreditu kvôli poplatkom za prenos, aktualizovať osobné údaje.

Hneď ako dostane zákazník od aktuálneho operátora potvrdenie o uvoľnení čísla z jeho siete, zabezpečia dokončenie prestupu a prenesenie čísla. Po potvrdení dátumu prenosu telefónneho čísla dostane zákazník od O2 SMS s informáciou, kedy skutočne dôjde k prenosu čísla. Celý proces trvá 5 pracovných dní od dodania podkladov O2.

V prípade prenosu čísla cez internet začína plynúť lehota 5 pracovných dní až dňom doručenia písomností zákazníkovi, teda môže ísť spolu s doručením SIM karty o 8 až 15 dní. V prípade, ak zákazník navštívi predajňu O2, s prenosom mu pomôžu zamestnanci. Pri kúpe O2 Fér s platbou na faktúru si môžu zákazníci preniesť číslo aj on–line: Na stránke www.sk.o2.com stačí zadať svoje existujúce telefónne číslo, operátora a odoslať objednávku. Následne zákazníka telefonicky skontaktujú s cieľom potvrdiť objednávku a žiadosť o prenos. Po telefonickom potvrdení objednávky a žiadosti o prenos bude zákazníkovi do siedmich dní doručená karta s platbou na faktúru s dočasným telefónnym číslom, zmluvou o pripojení a žiadosťou o prenos čísla s dohodou o predĺžení lehoty na prenesenie čísla. Po vyplnení a podpísaní doručí kuriér dokumenty v lehote maximálne troch dní do O2 a začína plynúť lehota 5 pracovných dní na štandardný prenos čísla. Počas nich zákazník naďalej využíva služby aktuálneho operátora.

O prenose telefónneho čísla je zákazník informovaný prostredníctvom SMS správy, po ktorej vymení svoju starú SIM kartu za novú. Žiadosť môže zákazník zrušiť telefonicky alebo v predajni do 3 dní od doručenia dokumentov zákazníkovi rovnako ako pri bežnom prenose čísla. ! Telefónica O2 Slovakia momentálne odmení zákazníkov, ktorí si úspešne prenesú svoje telefónne číslo špeciálnym letným bonusom vo výške až 25 eur. Tento bonus budú môcť získať všetci noví zákazníci, ktorí si svoje číslo prenesú do 7. augusta tohto roku. Bonus sa bude pripisovať najbližších 5 mesiacov s platbou na faktúru, ktorej suma bude vyššia ako 5 eur. U zákazníkov s predplatenými kartami sa bude bonus pripisovať rovnaký čas pokiaľ mesačné dobitie kreditu bude vyššie ako 6,64 eura.

Orange a Slovak Telekom (T–mobile a T–com)

Pri oboch spoločnostiach je postup rovnaký. V prípade, že chce zákazník preniesť svoje telefónne číslo od konkurencie, stačí, ak navštívi ktorékoľvek predajné miesto Orangeu alebo Slovak Telekomu a spíše žiadosť o prenos čísla. Zákazník musí predložiť OP, prípadne pas, pri právnickej osobe aj výpis z OR a ďalší doklad totožnosti. Len čo doterajší operátor uvoľní číslo v jeho sieti, Orange a Slovak Telekom zabezpečí prenesenie čísla do 5 pracovných dní.

debata chyba