Ako treba u jednotlivých operátorov postupovať pri odstúpení od zmluvy

Každý operátor má iné podmienky na prenos telefónneho čísla ku konkurencii. V prípade, že chce odísť klient ešte počas viazanosti, musí sa vykúpiť zaplatením pokuty.

04.08.2010 06:45 , aktualizované: 15:55
mobil, telefón, roaming, telefonovanie Foto:
Odchodom ku konkurencii možno veľakrát ušetriť oveľa viac, než si jednotliví operátori pýtajú za prenos čísla.
debata

Orange

  • Platnosť zmluvy a podmienky ukončenia zmluvného vzťahu sú definované v príslušných všeobecných podmienkach. „Výpovedná doba uplynie posledným dňom zúčtovacieho obdobia, v ktorom bola výpoveď doručená (uvedené platí, ak bola výpoveď doručená najneskôr v druhý pracovný deň pred ukončením zúčtovacieho obdobia),“ dodal hovorca Orangeu Richard Fides. S výpoveďou zmluvy ako takej nie sú spojené žiadne poplatky. Je to právo zákazníka. Ak je však zákazník zmluvne viazaný, pri predčasnom ukončení zmluvy bude musieť zaplatiť zmluvnú pokutu: minimálna pokuta – 21 eur, maximálna pokuta – 571 eur.
  • V prípade porušenia zmluvnej povinnosti a vypovedania zmluvy počas viazanosti nastupuje sankcia v podobe dohodnutej zmluvnej pokuty. Z toho dôvodu neexistuje štandardizovaný postup pri predčasnom ukončení zmluvy na dobu určitú a každý prípad sa rieši individuálne.
  • Po uplynutí viazanosti môže dať zákazník výpoveď. Výpovedná doba uplynie posledným dňom zúčtovacieho obdobia, v ktorom bola výpoveď doručená (uvedené platí, ak bola výpoveď doručená najneskôr v druhý pracovný deň pred ukončením zúčtovacieho obdobia). Bez súhlasu zákazníka ho automaticky nezaväzujú. Po skončení viazanosti zmluva pokračuje ako zmluva na dobu neurčitú. Ak však zákazník chce zmluvu ukončiť, musí ju vypovedať. Podobne treba postupovať aj v prípade, keď máte zmluvu, no nemáte akciový telefón. Aj v tomto prípade musí zákazník navštíviť predajné miesto a spísať žiadosť o výpoveď.
  • Každá zmluva, aj zmluva na dobu neurčitú, sa končí výpoveďou – nie neplatením mesačného poplatku. „To znamená, ak chce zákazník zmluvu po skončení viazanosti ukončiť, musí ju vypovedať. V opačnom prípade musí ďalej platiť mesačný poplatok za poskytované služby,“ dodal Fides. Ak zákazník prestane platiť mesačný poplatok a neukončí platnosť zmluvy o pripojení výpoveďou, bude sa voči takémuto zákazníkovi postupovať ako voči každému inému dlžníkovi – pošlú sa mu upozornenia a výzvy na úhradu dlhu a po uplynutí stanovenej lehoty sa mu preruší poskytovanie služieb a ak nezaplatí počas ďalšej lehoty nakoniec sa odstúpi zo strany Orangeu od zmluvy a dlh sa štandardným spôsobom vymáha. Výpoveď zmluvy musia zákazníci uskutočniť písomne.
  • V prípade, že zákazník využíva hlasový paušál bez mesačného poplatku napr. Paušál Štart, platí len za to, čo v skutočnosti pretelefonoval – teda bez akýchkoľvek ďalších mesačných poplatkov.

Slovak Telekom (T–mobile a T–com)

  • Telekomunikačný operátor Slovak Telekom sa začiatkom júla 2010 zlúčil so svojou dcérskou spoločnosťou – mobilným operátorom T–Mobile. Právnym nástupcom T–Mobilu Slovensko bude Slovak Telekom.
  • Ak sa zákazník zaviazal využívať službu T–mobilu po určitý čas a počas tejto doby viazanosti dôjde k ukončeniu zmluvy o pripojení, je povinný zaplatiť zmluvnú pokutu za porušenie záväzku viazanosti. „Výška zmluvnej pokuty sa spravidla odvíja od výšky dotácie akciového zariadenia, typu služby, prípadne od iného zvýhodnenia, ktoré sa zákazníkovi poskytuje. Výška zmluvnej pokuty je dohodnutá v príslušnej zmluve o pripojení alebo v jej dodatku,“ informoval hovorca Slovak Telekomu Andrej Gargulák. ! Viazaný zákazník môže zmluvu predčasne ukončiť, je s tým však spojená povinnosť uhradiť zmluvnú pokutu za porušenie záväzku viazanosti. O ukončení zmluvy musí informovať operátora písomne, a to na ktoromkoľvek predajnom mieste, alebo poštou.
  • V prípade podania výpovede zmluvy o pripojení je výpovedná lehota jeden mesiac. Táto lehota začína plynúť prvým dňom nasledujúceho fakturačného obdobia po doručení výpovede. V prípade výpovede sú do uplynutia výpovednej lehoty zákazníkovi riadne poskytované služby za dohodnutých podmienok, a teda zákazník riadne platí cenu za tieto služby.

- Po ukončení zmluvnej viazanosti sa zákazník stáva neviazaným. Zmluva o pripojení platí naďalej (už bez záväzku viazanosti) a zákazník je povinný riadne platiť za poskytnuté služby počas celej doby jej platnosti. Pokiaľ teda zákazník nemá záujem o využívanie služieb po skončení viazanosti, mal by požiadať o ukončenie zmluvy výpoveďou.

O2

  • Poskytuje zákazníkom svoje služby bez toho, aby od nich vyžadovala akúkoľvek viazanosť. „Vďaka ponuke O2 Fér môžu zákazníci telefonovať, posielať SMS/MMS správy alebo byť pripojení na internet bez povinných mesačných poplatkov. Rovnako O2 priniesla najširšiu ponuku mobilných telefónov, ktoré si môžu zákazníci kúpiť za výhodnú cenu a nemusia ich následne splácať vo faktúrach niekoľko rokov. V prípade, že sa rozhodnú spoluprácu s O2 zrušiť, preto neplatia žiadne pokuty ani poplatky,“ uviedol hovorca O2 René Parák.

Pevná linka

  • Pevnú linku poskytujú dvaja operátori, a to Orange a T–com.
  • Ak si chcete preniesť pevnú linku do Orangeu, navštívte ktorékoľvek predajné miesto a vyplňte žiadosť o prenesenie čísla, predložte svoje doklady totožnosti: občiansky preukaz (u cudzinca cestovný pas, u štatutárneho zástupcu právnickej osoby výpis z OR a u inej osoby splnomocnenie) a druhý doklad totožnosti a tiež si so sebou doneste faktúru od svojho doterajšieho poskytovateľa pevnej linky. „Hneď keď váš doterajší operátor potvrdí uvoľnenie vášho čísla z jeho siete, Orange zabezpečí prenesenie vášho čísla do 5 pracovných dní,“ informoval hovorca Orangeu Richard Fides.
  • Využívate výhodné služby nového operátora a vaše číslo aj s predvoľbou pôvodného operátora je pritom rovnaké ako predtým. Poplatok: štyri eurá.
  • Podľa hovorcu Slovak Telekomu je prenos čísla pevnej linky rovnaký ako pri mobile. „Princíp je tam veľmi jednoduchý, zákazník ide do predajne toho operátora, ktorého zákazníkom sa chce stať,“ dodal Andrej Gargulák.
debata chyba