Zmeniť poisťovňu môže vyjsť draho

Desaťtisíce slovenských vodičov každý mesiac bombardujú ponuky na uzatvorenie najlacnejšieho povinného zmluvného poistenia. Odchod od drahšej poisťovne k lacnejšej konkurencií sa však môže skončiť núteným návratom späť. Každý z viac ako 2,2 milióna slovenských vodičov by si vždy mal odložiť doklad o zrušení predchádzajúceho poistenia automobilu.

02.04.2013 10:22
sneh, cesta, autá, kolóna, zápcha Foto:
Ilustračné foto.
debata (20)

V novembri roku 2011 sa totiž Karol Mácsay rozhodol opustiť v jeho prípade drahší Wüstenrot a zamieril do Genertelu. Ten mu ako vodičovi jazdiacemu bez nehody v porovnaní s konkurenciou ponúkal o niekoľko desiatok eur lacnejšie povinné zmluvné poistenie jeho Škody Octavia. Na svoju smolu si zabudol odložiť doklad o zrušení poistenia automobilu v poisťovni Wüstenrot. O pár mesiacov neskôr ho tak prekvapil nepríjemný list, v ktorom stálo: „Vaša poistná zmluva zanikla dňa 1. 2. 2012 z dôvodu nezaplatenia dlžného poistného,“ napísal Wüstenrot.

Podľa slovenských zákonov v takomto prípade nemôže vodič odísť k lacnejšej konkurencii. „Zároveň by sme Vás radi upozornili, že ak poistenie zodpovednosti zanikne počas poistného obdobia pre neplatenie poistného, je držiteľ povinný uzavrieť poistnú zmluvu na zostávajúcu časť poistného obdobia s doterajším poisťovateľom,“ dodal v liste Wüstenrot. Poistná zmluva uzavretá počas tohto obdobia s iným poisťovateľom je neplatná a za porušenie zákona môže vodič dostať pokutu až do výšky 3 319,39 eura.

„V podstate pre mňa neexistovalo iné riešenie, ako zrušiť výhodnejšiu poistku a vrátiť sa späť k Wüstenrotu,“ povedal Mácsay. V poisťovni sa s ním totiž bez dokladu o zrušení poistky nikto nechcel baviť o tom, že on platiť neprestal, ale normálne vypovedal drahšie povinné zmluvné poistenie a odišiel ku konkurencii. „V máji roku 2012 som bol nakoniec donútený zrušiť poistenie v Generteli a vrátiť sa späť k Wüstenrotu s tým, že za ročné povinné zmluvné poistenie Škody Octavia som zaplatil 119 eur, kým v Generteli som mal tú istú poistku za približne polovičnú cenu,“ dodal Mácsay.

Poisťovňa tvrdí, že postupovala len na základe zákona. „Ohľadom nátlaku, ktorý sme podľa vyjadrenia klienta na neho vyvinuli, aby si u nás uzavrel znovu poistnú zmluvu, nakoľko mu pôvodná zanikla pre neplatenie, je potrebné uviesť, že táto povinnosť vyplýva priamo zo zákona o povinnom zmluvnom poistení,“ uviedol Šimon Kollár, hovorca poisťovne Wüstenrot.

Mácsayovi sa nakoniec podarilo v októbri 2012 na víkendovej chalupe nájsť doklad o zrušení povinného zmluvného poistenia v poisťovní Wüstenrot. Po jeho predložení prišiel od poisťovne list, v ktorom mu poďakovala za dôveru a popriala veľa úspechov v živote. Wüstenrot nijako neriešil, že sa u neho Mácsay pre nezaevidovanie výpovede musel poistiť, a to až do mája roku 2013.

„Celé je to už za mnou, ale mohli by sa mi aspoň ospravedlniť za spôsobené problémy,“ zhodnotil Mácsay. Poisťovňa zmenila svoj postoj až po tom, čo sa o situáciu začal zaujímať denník Pravda a nespokojného klienta kontaktovala s cieľom napraviť spôsobené ťažkosti. „Celé nedorozumenie vzniklo nedoručením výpovede na strane poisťovne, nad čím vyjadrujeme ľútosť a ospravedlňujeme sa klientovi za vzniknuté problémy,“ uzavrel Kollár.

© Autorské práva vyhradené

20 debata chyba