Ako ďalej uviedla vedúca oddelenia kontroly a špeciálnych činností v poisťovni Allianz Jaroslava Zemanová, častokrát ide o veľmi banálne a ľahko preukázateľné plnenie, kde je jasné, že ide o podvod. Klienti si podľa Zemanovej naivne myslia, že poisťovňa preplatí akékoľvek nároky bez preverenia ich opodstatnenosti a pravdivosti údajov. Keďže ľudia majú väčšinou finančné prostriedky obmedzené, snažia sa aj navyšovať poistné plnenie. Priamy vplyv na takéto konanie klientov má podľa Zemanovej aj finančná kríza.
Allianz – Slovenská poisťovňa v minulom roku celkovo prešetrila vyše 3,1 tisíca poistných udalostí, pričom celkový objem potenciálneho plnenia bol 10,7 milióna eur. Zo všetkých šetrených škôd bolo až 88 % potvrdených podozrení, teda v takmer deviatich z desiatich šetrených prípadov sa podarilo preukázať vzniknuté podozrenie z nekalého konania. Uchránená hodnota tak predstavovala 5,9 milióna eur. Poisťovňa Allianz zaznamenala, rovnako ako aj po iné roky, nárast počtu šetrených škôd v neživotnom poistení, medziročne o 24 %. Najväčší nárast však nastal pri životných poisteniach, kde sa prešetrilo až štvornásobne viac škôd než v predchádzajúcom roku.
Medzi najčastejšie podvody patria podľa Allianzu prípady predloženia tých istých poškodení, ktoré už raz uhradili v predchádzajúcej škode, ale s iným popisom a prípadne s väčším opotrebením veci. Objavujú sa aj pripravené škody riešené organizovanými skupinami, ktorých preukázanie je zložitejšie. „Tu ide o prácu tzv. bielych golierov, ktorí sa zameriavajú na veľké škody a úmyselné konanie je tu veľmi ťažko preukázateľné,“ povedal vedúci skupiny špeciálnych činností neživotného poistenia v poisťovni Allianz Vojtech Kosík.