Poradňa: Treba za poistené auto zaplatiť servisu v hotovosti?

Otázka: Havarovali sme našim autom, ktoré má cca pol roka. Škodu v autoservise u nás na dedine odhadli na približne 1900 eur (57.240 Sk). Môže od nás servis chcieť, aby sme škodu zaplatili v hotovosti a až potom ich dostaneme od poisťovne? Tento spôsob nám nevyhovuje, toľko peňazí v hotovosti nemáme. Aký je vlastne postup?

06.10.2009 00:40
nehoda, auto, poistenie, pzp Foto:
Ilustračné foto
debata

Odpoveď: V tomto prípade je pre poisteného vhodným riešením pristaviť havarované vozidlo do najbližšieho značkového alebo zmluvného servisu dotknutej poisťovne, čo je výhodou jednak z dôvodu dopravy havarovaného vozidla a osôb do/zo servisu, ako aj z dôvodu možnej reklamácie kvality opravy. Niektorí motoristi využívajú na všetky opravy ten servis, v ktorom si nové vozidlo osobne zakúpili a s ktorého personálom a kvalitou vykonaných opráv majú skúsenosti. Pri zjednávaní opravy vozidla uzatvára poistený so servisom obchodný vzťah, do ktorého poisťovňa aktívne nevstupuje a ani vstúpiť nemôže. Platbu za opravu havarovaného vozidla je preto vhodné po dohode so servisom riešiť formou krycieho listu. V prípade, že zvolený servis opravu formou krycieho listu odsúhlasí, poistený sa vyhne nutnosti uhradiť celý náklad na opravu. Po vystavení krycieho listu poistený uhradí v servise iba zmluvne dojednanú spoluúčasť.

Na otázku odpovedala Barbara Henterová, vedúca oddelenia externej a internej komunikácie Generali Slovensko poisťovne

debata chyba