Operátori bojujú o ľudí bez akciového mobilu

Mobilní operátori zostrujú boj o zákazníka, ktorý nemá akciový mobil. Takýto telefonujúci totiž môže kedykoľvek odísť ku konkurencii. Orange preto aktuálne spustil akciu, ktorá má zabrániť odchodu ďalších používateľov. Operátor ponúka zákazníkom telefón za jedno euro, od čoho si sľubuje ich väčšiu vernosť. Týka sa to približne pol milióna ľudí, ktorí v súčasnosti telefonujú v sieti Orangeu bez nového mobilu nadviazaného na dvojročnú zmluvu.

29.04.2011 12:02
mobil, mobily, telefóny, mobilné,... Foto:
Najväčší mobilný operátor na slovenskom trhu Orange sa snaží akciami zabrániť odchodu zákazníkov ku konkurencii.
debata

Podľa odborníkov sa najväčší operátor novou ponukou snaží zmierniť odlev zákazníkov. ,,Môže to u operátora zadržať ľudí, ktorí uvažujú o odchode ku konkurencii. Nemyslím si však, že by to mohlo vo výraznej miere prilákať naspäť zákazníkov, ktorí od operátora odišli v minulosti," myslí si Richard Hombauer z portálu Fony.sk. ,,Dva telefóny ponúkané pre ľudí, ktorí v minulosti minuli najmenej peňazí, sú veľmi jednoduché. V bazáre sa dajú zohnať už za 30 eur," dodáva Hombauer.

T-Mobile v súčasnosti ponúka za akciové ceny iba telefóny pre ľudí, ktorí sa rozhodnú podpísať zmluvu na nasledujúcich 24 mesiacov. Najmladší O2 neponúka akciové telefóny vôbec, v ponuke má iba mobily na splátky alebo za cenu o niečo nižšiu ako v obchodoch s elektronikou.

Všetky eurové telefóny zakúpené bez viazanosti bude Orange blokovať proti použitiu v iných mobilných sieťach. Zatiaľ takto predáva iba telefóny značky Nokia.

Kým na slovenskom trhu si Orange a T-Mobile konkurujú, ich materské spoločnosti ohlásili otvorenú spoluprácu. Orange a T-Mobile vytvoria spoločný podnik, cez ktorý budú nakupovať telefóny i ďalšie zariadenia potrebné pre stavbu mobilných sietí. France Télécom, ktorý vlastní Orange a Deutsche Telekom so značkou T-Mobile očakávajú, že vďaka spojeniu síl ušetria v nasledujúcich troch rokoch 1,3 miliardy eur. Úsporami pri nákupe technologických zariadení v minulosti argumentoval napríklad Deutsche Telekom, keď sprivatizoval podiel v Slovak Telekome.

Orange spolu s T-Mobilom však v súčasnosti vylučujú, že ide o prvý krok pred celkovým spojením obidvoch firiem a mobilných sietí. Služby niektorej zo sietí Deutsche Telekomu v päťdesiatke krajín využíva 181 miliónov ľudí. Orange má v 32 štátoch takmer 210 miliónov zákazníkov.

debata chyba