Po novom je potrebné všetky doklady v účtovníctve archivovať až desať rokov. Táto lehota sa však nevzťahuje len na nové dokumenty, ale na všetky, ktorým ešte neubehla pôvodná päťročný lehota. To znamená, že podnikatelia musia archivovať desať rokov všetky účtovné doklady od roku 2013. Staršie doklady uchovávať už nemusia.
Účtovné záznamy možno okrem papierovej formy uchovávať aj elektronicky. Podľa zákona sú pritom obe formy účtovných záznamov rovnocenné. Podnikateľ sa pritom môže aj rozhodnúť prejsť z papierových záznamov na elektronické. V takom prípade je povinný zabezpečiť aby obsah účtovného záznamu v novej forme bol zhodný s obsahom účtovného záznamu v pôvodnej písomnej forme.
V prípade, že sa niekto rozhodne svoj papierový archív preniesť do elektronickej podoby, je výhodnejšie, ak si ponechá aj pôvodné papierové záznamy až do skončenia povinnej doby archivácie. Daňová kontrola totiž môže požadovať preukázanie zhodnosti dokumentov. Ak daňovník nemá k dispozícii pôvodné dokumenty, môže dokázať, že sa elektronický záznam zhoduje s pôvodným originálom aj iným spôsobom. Ten však nesmie spochybniť nielen obchodný partner, ale ani ostatné osoby, ktoré s archivovaným účtovným záznamom pracujú, to znamená, že ani daňové orgány.