Ktorí živnostníci musia navštíviť daňový úrad, aby mohli komunikovať elektronicky?

17.07.2018 11:31
myš, počítačová myš
Ilustračné foto. Autor:

Od júla majú všetci živnostníci povinnosť komunikovať s daňovými úradmi elektronicky. Finančná správa preto vynovila svoj systém a zrýchlila registráciu.

Živnostník, ktorý sa registruje prostredníctvom kvalifikovaného elektronického podpisu alebo občianskeho preukazu s čipom, získa potvrdenie o autorizácii okamžite. „Kým doteraz trval proces autorizácie v priemere tri pracovné dni, po zjednotení registrácie a autorizácie do jedného kroku vie finančná správa spraviť autorizáciu automaticky v priebehu pár minút. Týka sa to tých osôb, ktoré konajú sami seba,“ vraví hovorkyňa Finančnej správy Ivana Skokanová.

Pre ľudí, ktorí nemajú elektronický podpis alebo občiansky preukaz s čipom, je registrácia zdĺhavejšia. „V prípade dohody o elektronickom doručovaní je osobná návšteva úradu aj naďalej nevyhnutná, a to z dôvodu overenia údajov uvedených v registračnom formulári,“ povedala Skokanová.

© AUTORSKÉ PRÁVA VYHRADENÉ

#dane #elektronická komunikácia #Finančná správa #SZČO
Sleduj najnovšie články na našom Facebooku
Tankujem - ceny palív
odnaftanatural 95
4. 3. 2019zdraženie1.252 €zdraženie1.294 €
25. 2. 2019zdraženie1.251 €zdraženie1.292 €
18. 2. 2019zdraženie1.233 €zdraženie1.269 €
11. 2. 2019zlacnenie1.213 €zdraženie1.249 €
4. 2. 2019zdraženie1.214 €zdraženie1.237 €
28. 1. 2019zdraženie1.204 €zlacnenie1.236 €
14. 1. 2019zdraženie1.195 €zdraženie1.250 €
Priemerné ceny palív podľa ŠÚ SR
Ponuky zo Zľavy.Pravda.sk