Sociálnej poisťovni nefungoval systém. Odpustí preto pokuty

Mnohí podnikatelia sa minulý týždeň borili s výpadkom elektronických služieb Sociálnej poisťovne. Kvôli výpadku elektrickej energie nemohli firmy počas dvoch dní odoslať rôzne hlásenia, ktoré sú povinné zasielať elektronicky. Keďže išlo o výpadok na strane Sociálnej poisťovne, firmy by sa nemali obávať pokuty.

16.04.2018 12:20
socialna poistovna, dochodok, prvy pilier,... Foto: ,
Ilustračná snímka.
debata (1)

K problémom prišlo 11. a 12. apríla 2018. „Uvedená technická nedostupnosť Sociálnej poisťovne mohla spôsobiť najmä zamestnávateľom problémy pri plnení ich termínovaných zákonných povinností, ako je posielanie mesačných výkazov alebo registračných listov (prihlasovanie nových zamestnancov do registra Sociálnej poisťovne, prihlasovanie nových zamestnávateľov – ak sa v uvedené dni stali prvýkrát zamestnávateľmi a pod.). Mohli nastať aj prípady, kedy dlžníci nemohli uhradiť dlh, v dôsledku čoho im hrozí penále,“ informovala Sociálna poisťovňa.

Sociálna poisťovňa však tento výpadok zohľadní a ak sa niekto kvôli nemu oneskoril s plnením svojich povinností, nebude ho sankcionovať. „Sociálna poisťovňa preto oznamuje, že nedostupnosť svojich systémov v dňoch 11. a 12. apríla 2018 pri posudzovaní plnenia týchto povinností poistencami zohľadní a v takýchto prípadoch uzná ich povinnosti za splnené, ak tak urobili neskôr, najneskôr dňa 13. apríla 2018,“ tvrdí poisťovňa vo svojej správe.

Ak sa stalo, že kvôli technickej nedostupnosti si niekto nemohol splniť svoje povinnosti voči iným inštitúciám ako je úrad práce, Národný inšpektorát práce či finančné inštitúcie, Sociálna poisťovňa mu na pobočke vydá potvrdenie o nefunkčnosti jej systémov. Zároveň bude sama aj dotknuté inštitúcie o tomto probléme informovať.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #Sociálna poisťovňa #SZČO #zamestnávatelia