Podľa asociácie sa na Slovensku nevyskytuje často tento druh podvodu. Skimmingom vlani bolo napadnutých 1,92 % celkového počtu bankomatov na Slovensku a dotkol sa 0,0058 % celkového počtu platobných kariet.
Hoci výskyt skimmingu je minimálny, pre bankového klienta ide vždy o veľmi nepríjemnú skúsenosť. Banky musia podľa asociácie v prvom rade podozrivé transakcie prešetriť. „Usilujú sa pritom o čo najrýchlejší priebeh skúmania, aby sa prostriedky mohli vrátiť klientovi v čo najkratšom čase,“ uviedla banková asociácia. Podľa zákona o platobných službách celkové vybavenie reklamácie nesmie trvať dlhšie ako 30 kalendárnych dní. V zložitých prípadoch celkové vybavenie reklamácie môže trvať šesť mesiacov, pričom klient o tom musí byť informovaný.
Banky podľa asociácie pozorne monitorujú a vyhodnocujú podozrivé transakcie a v prípade potreby overujú ich reálnosť s držiteľom karty. Napríklad banka klientovi zavolá, či práve platil platobnou kartou na Bali. Každé podozrenie na skimming banky osobitne vyšetrujú. Zároveň investujú podľa asociácie významné prostriedky do posilňovania bezpečnosti bankomatov. „No pre plnú účinnosť opatrení je nevyhnutná obozretnosť aj na strane užívateľov, medzi ktorými sa neustále snažíme zvyšovať povedomie ako sa voči skimmingu brániť,“ uviedla asociácia.
Pri skimmingu sa útočníci snažia získať údaje z platobnej karty úpravou bankomatov skrytou čítačkou magnetického pásika na platobnej karte (cez tzv. skimmer) a skrytou kamerou alebo falošnou klávesnicou na zaznamenanie PIN klienta. Ich cieľom je zo získaných dát vytvoriť klon platobnej karty a takýto duplikát použiť na výber peňazí z bankomatu, najčastejšie v zahraničí. A tak napriek tomu, že karta klienta neopustila jeho peňaženku a klient neopustil krajinu, mu začnú chodiť upozornenia na výbery hotovosti v Amerike či Ázii.