Banky sa okrem počítačov či mobilov tlačia už aj do okuliarov

Banky sú so svojimi klientmi čoraz viac prepojené. Kontakt ľudí s bankou už nie je obmedzený len na návštevu pobočky. K internetbankingu, ktorý sa za posledných desať rokov výrazne rozmohol, v posledných rokoch pribúdajú aj mobilné aplikácie. Klient tak môže využívať služby svojej banky kedykoľvek a kdekoľvek.

27.05.2014 06:30
mobil, internet Foto:
Ilustračné foto.
debata

„Stačí mať v mobilnom telefóne dátové pripojenie a klient sa môže s bankou spojiť vždy a všade. V praxi to znamená, že ak si napríklad na dovolenke v zahraničí klient spomenie, že zabudol zaplatiť nájomné, môže to urobiť cez mobil,“ vraví hovorkyňa UniCredit Bank Zuzana Ďuďáková.

Podobne ako internet banking je aj využívanie mobilných aplikácií bezplatné. V podstate ponúkajú aplikácie pre smartfóny podobné funkcie ako internet banking. Banky sa však snažia doplniť do mobilných telefónov aj niečo navyše, aby klientom uľahčili prácu. Viacero bánk núka možnosť nasnímať fotoaparátom na telefóne čiarový kód faktúry alebo poštovej poukážky. Klient tak nemusí pri platení vypisovať číslo účtu, variabilný symbol či sumu. „Načítanie platieb skenovaním QR kódu alebo čiarového kódu využíva pravidelne viac ako 3-tisíc užívateľov za mesiac. Najčastejšie týmto spôsobom platia faktúry a poštové poukážky,“ tvrdí hovorkyňa ČSOB Zuzana Eliášová.

Po mobilných telefónoch a tabletoch sa pravdepodobne budú chcieť banky dostať aj do ďalších nových technológií. Príkladom je aplikácia Tatra banky pre Google Glass. Hoci sa tieto okuliare na Slovensku ešte ani oficiálne nepredávajú, Tatra banka ponúka aplikáciu, ktorá umožňuje nájsť bankomaty a pobočky. Klientovi len stačí otáčať hlavou a aplikácia mu prostredníctvom rozšírenej reality ukáže bankomaty či pobočky v jeho okolí.

Väčšina ľudí však berie rôzne aplikácie a vylepšenia od bánk len ako doplnok a účet si vyberajú predovšetkým na základe ceny. Porovnať produkty jednotlivých bánk však vôbec nie je jednoduché. Ak v jednej banke stojí balík služieb päť eur a v druhej tri eurá, neznamená to automaticky, že ak siahnete po lacnejšom účte, aj ušetríte. Dôležité je totiž porovnávať aj obsah balíka. Ak si zvolíte lacnejší účet, ktorý však nemá v balíku zahrnuté všetky služby, ktoré využívate, môže vás to napokon vyjsť drahšie, ako by ste si vybrali účet s vyšším mesačným poplatkom, ktorý však už má všetky služby zahrnuté v cene.

„Situácia na trhu bežných účtov a balíkov služieb je podľa môjho názoru veľmi neprehľadná, ak by si chcel niekto produkty porovnávať. Na trhu je viac ako 60 rôznych účtov a balíkov. Najlacnejšie balíky na trhu sú zadarmo, najdrahšie stoja do 10 eur,“ vraví Maroš Ovčarik z portálu FinančnáHitpa­ráda.sk, ktorý porovnáva produkty jednotlivých bánk.

Ak si vyberáte účet, mali by ste si najprv spraviť prehľad, ktoré služby využívate a ktoré sú pre vás napríklad zbytočné. Mali by ste vedieť, ako často platíte kartou, koľkokrát do mesiaca vyberáte peniaze z bankomatu ale aj to, bankomaty ktorých bánk máte poruke. Väčšinou totiž banky ponúkajú bez poplatku len výbery z vlastných bankomatov. Viaceré banky núkajú aj možnosti, ako si znížiť poplatok za vedenie účtu až na nulu. V niektorých bankách stačí zasielať výplatu na účet, iné vám dajú bonus za platbu kartu či vás odmenia, ak máte aj úver alebo vklady v určitej výške.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #internet banking #Google Glass