Štyria z desiatich pijú denne stopercentné džúsy

Ľudia na celom svete, a Slováci nie sú výnimkou, sa chcú stravovať zdravšie. Svedčí o tom aj spotreba stopercentných džúsov. Sú trvalou súčasťou nápojového lístka 40 percent ľudí. Posledný prieskum spoločnosti Tetra Pak predpovedá ďalší rast trhu so stopercentnými džúsmi, a to aj napriek globálnemu ekonomickému spomaleniu.

19.10.2016 09:38
pomaranč, džús, vitamín C Foto:
Ilustračné foto.
debata

Z toho možno súdiť, že ľudia považujú zdravie za kľúčovú životnú hodnotu a neváhajú ho cielene podporovať kvalitnou výživou stimulujúcou správne fungovanie organizmu a pohodu tela aj ducha.

Zaujímavosťou prieskumu je zistenie, že spotrebitelia sú ochotní zaplatiť viac za džúsy, ktoré v ich očiach symbolizujú zdravý životný štýl. Správa, ktorú na sklonku septembra vydala spoločnosť Tetra Pak, predpovedá stopercentným džúsom priestor pre rast, a to vďaka produktom, ktoré spĺňajú nároky pre zdravý životný štýl a je ich možné konzumovať v domácich podmienkach. Ide o trendy, ktoré silnejú najmä medzi mladou generáciou.

Celosvetový príklon k zdravej výžive je evidentný aj na Slovensku. Podľa štatistík spoločnosti Nielsen tvorila v roku 2015 spotreba džúsov, ovocných štiav a nesýtených ovocných nápojov v obchodoch s potravinami a so zmiešaným tovarom na Slovensku 56,8 milióna litrov v hodnote 57 miliónov eur Z toho pripadalo na stopercentné džúsy 20 miliónov litrov v sume 26 miliónov eur. Uviedla to Lenka Hálková, marketingová manažérka Tetra Pak, a. s.

Trh s džúsmi sa vyvíja a príznačné preň sú tri nové línie: trendovými sa stávajú zeleninové džúsy, čisto prírodné a špeciálne stopercentné džúsy. Všimnime si, o aké výrobky ide.

Zeleninové džúsy sú zmesou ovocia a zeleniny so zníženým obsahom prírodných cukrov a s pozitívnym vplyvom na zdravie. V súčasnosti sú štvrtou najpopulárnejšou príchuťou stopercentných džúsov na svete. V porovnaní s rokom 2012 sa strojnásobil počet nových produktov so zeleninou ako jednou z hlavných prísad.

To, že ľudia chcú piť produkty, ktoré sú dielom prírody, a nie umelej syntézy, ilustruje rast spotreby čisto prírodných džúsov. V priebehu posledných šiestich rokov džúsy s označením "nie z koncentrátu“ (NFC) zvýšili svoj trhový podiel na úkor džúsov z koncentrátu z 25 percent v roku 2009 takmer na 30 percent v roku 2015. Nové produkty na trhu, ktoré sú "čisto prírodné“, zaznamenali kumulatívny ročný nárast o 25 percent medzi rokmi 2012 a 2015.

Fakt, že spotrebitelia sú čoraz lepšie informovaní o zdravotných účinkoch nápojov a potravín, dokumentuje dopyt po špeciálnych stopercentných džúsoch. Viac ako 60 percent spotrebiteľov prejavuje záujem o produkty s dokázateľnými zdravotnými prínosmi. Producenti nielenže pridávajú do zmesi aj zeleninu, ale čoraz viac ponúkajú stopercentné džúsy obohatené o vitamíny. V roku 2015 napríklad obohatené produkty s pozitívnym vplyvom na imunitu, srdce a trávenie, kosti, mozog a krásu predstavovali dve tretiny nových produktov na trhu.

Meniaca sa štruktúra spotreby džúsov hovorí o tom, že čoraz viac ľudí výberom potravín chce aktívne ovplyvniť svoje zdravie. Prieskum Tetra Paku hovorí tiež o tom, že značky odpovedajú na výzvy, ktoré predstavuje meniaci sa životný štýl. Tento trend zachytili aj slovenskí výrobcovia. Ako vždy je kľúčom k úspechu inovácia a ponuka toho správneho produktu v pravý čas tak, aby vyhovel potrebám spotrebiteľov, zaujal ich a boli schopní sa s ním stotožniť.

© Autorské práva vyhradené

debata chyba
Viac na túto tému: #kvalitné potraviny #džús