Pierre Baguette, bageta, ktorá kráča svetom

Začiatkom šesťdesiatych rokov minulého storočia pobláznil Československo hit Jiřího Suchého Babeta šla do světa. O necelé štyri desaťročia sa ľudia zamilovali do iného šlágru. Andrej Šmuro a Róbert Mego, dvaja mladí muži zo Sládkoviča, upiekli bagetu, ktorá kraľuje rýchlemu občerstveniu. Slovákom, Čechom, Poliakom aj Rakúšanom zachutila ich bageta. Pierre Baguette.

18.10.2016 14:40
francúzska bageta, špecialita, pečivo Foto:
Ilustračné foto.
debata (3)

Šmuro a Mego sú úspešní podnikatelia. Vybudovali spoločnosť, ktorá zamestnáva dnes 400 ľudí a stali sa jednými z najväčších výrobcov bagiet v strednej Európe. Ich spoločnosť Fekollini je na slovenské pomery unikát. Koľkože je na Slovensku výrobcov potravín, ktorí sa úspešne presadili nielen doma, ale aj na zahraničných trhoch? Možno by sme ich zrátali na prstoch jednej, no nech dvoch rúk.

Všetko sa to začalo pred dvadsiatimi rokmi, keď Andrej Šmuro a Róbert Mego predali v sládkovičovskom kultúrnom dome svoju prvú bagetu. Netušili, že o dve desaťročia neskôr sa stanú najväčšími výrobcami bagiet a sendvičov na Slovensku.

Vypredané, upečte ďalšie

Tí, čo ochutnali ich bagety, dostali chuť kúpiť si ďalšie. Podnikaví mladíci nelenili, do zeleného žiguli naložili bagety plnené debrecínkou a ponúkli svoje chutné voňavé výrobky čerpacím staniciam na Žitnom ostrove. Farba na etiketách vytlačených na atramentovej tlačiarni sa ani nestihla rozpustiť a už pumpári hlásili: bagety sú vypredané.

Dvojici sa z úspechu nezakrútila hlava. Prvé zisky investovala do kvalitnejších surovín, etikiet a napokon aj do lepšieho auta. Firma rástla rýchlo, lebo jej voňavé chrumkavé pečivo upečené vždy v rovnakej kvalite nachádzalo nových a nových spotrebiteľov. V roku 2002 si otvorili vlastnú pekáreň.

Až s odstupom času vidno, akú cestu prekonali. Začínali na dvoch starých peciach a s lokálnou vrecovanou múkou, neskôr, keď dopyt po bagetách prudko narástol, spotrebovali mesačne až 150 ton múky. Nebola hocaká, šlo o špeciálnu zmes vyvinutú na mieru a chuť spotrebiteľov holandskými a rakúskymi špecialistami.

Čerstvosť a harmónia chutí

Jedlo má prinášať pôžitok a zážitok. Andrej Šmuro a Róbert Mego sa našli vo svojom odbore, lebo sú labužníci, gurmáni, ktorí radi cestujú po svete, ochutnávajú jedlá, porovnávajú ich a hľadajú nové kombinácie chutí. Inšpirovali sa nielen francúzskou gastronómiou, ale oslovili ich aj tuniakové raňajky u Calva v Španielsku, prechádzky andalúzskymi večne zelenými plantážami šalátu so sviežou chrumkavou hlávkou. V El Pozzo objavili španielsku šunkovú delikatesu serrano, zoznámili sa s holandskými výrobcami syrov gouda, preštudovali tajomstvo sendvičového pikniku v Anglicku a pod horou Fuji v Japonsku ochutnali tamojšie špičkové majonézy. Slováci ani nezbadali, ako Pierre Baguette internacionalizuje ich kuchyňu, ako sa jej prostredníctvom dostali na veľký labužnícky výlet do rôznych kútov sveta.

Čo je dokonalosť? Kde sa začína a kde končí, aké je tajomstvo harmónie chutí a vôní? Na tieto otázky hľadajú Andrej Šmuro a Róbert Mego odpoveď zdokonaľovaním receptúr. Vysielajú podnety, ktoré finalizuje známy šéfkuchár Marek Ort. Bageta, panini, sendvič chutia vtedy, keď vyjadrujú chuť širokých spotrebiteľských vrstiev, veď sú to ľudové jedlá, jedlá nás všetkých, jedlá vždy pripravené z čerstvých a najlepších surovín, či už ide o múku, zeleninu, alebo syry a mäso.

Čerstvosť a sviežosť, to je vec, na ktorej si Pierre Baguette zakladá, je to takpovediac jeden z výsostných znakov tejto značky.

Potvrdením špičkovej kvality Pierre Baguette je medzinárodný certifikát IFS, ale žiaden certifikát ešte neznamená garanciu úspechu. Tou je nepretržite vyrovnaná kvalita, ktorú denne testujú tisíce a tisíce spotrebiteľov. Ľudské ústa neklamú – ak jedlo chutí, radi po ňom siahneme opäť. Je predsa také príjemné zopakovať si labužnícky pôžitok. Pierre Baguette je bageta, ktorá rada počúva, prečo chutí ľuďom, aj preto hľadá inšpiráciu v nápadoch, ktoré prinášajú sami zákazníci. Tak sa rodí a prebieha nový typ spotrebiteľského dialógu a komunikácie, na konci ktorého sú výrobky vystihujúce všetky odtienky chutí a tajné túžby zákazníkov.

© Autorské práva vyhradené

3 debata chyba
Viac na túto tému: #kvalitné potraviny #Pierre Baguette