Zákazníci skrachovanej cestovky dostanú peniaze z poisťovne

Dôchodkyňa Anna z Bratislavy sa na letnú dovolenku v tureckej Antalyi veľmi tešila. Z dôchodku si musela na 630-eurový pobyt pri mori dlho šetriť a jej krstná dcéra si na ňu bola dokonca zarobiť na mesačnej brigáde v Nemecku. Dovolenka sa však pre ne skončila predčasne, pretože sa stali jednými z oklamaných klientov cestovnej kancelárie Best Choice.

07.08.2013 13:03 , aktualizované: 15:53
Letisko Milana Rastislava Štefánika Foto:
Ilustračné foto.
debata (1)

"Delegátka nám v piatok oznámila, že cestovná kancelária skrachovala a máme čakať. Najprv sme mali letieť v sobotu, neskôr v nedeľu, hneď najbližším možným letom, potom to bol pondelok a vidíte, že nakoniec sme cestovali až v utorok. Našťastie sme mohli zostať v hoteli, ktorý sme mali objednaný. Nevyhnali nás ako ostatných, čo boli v Egypte,“ rozpráva pani Anna, ktorú prišla včera na bratislavské letisko počkať jej sestra. Tá mala s ňou takisto odcestovať a bolo jej vtedy dokonca ľúto, že nešla.

Ako však pani Anna dodáva, aj keď ich z trojhviezdič­kového hotela nevyhnali, predsa len to nemali ružové. "Dostali sme každý deň pokyn, že sa máme do dvanástej vysťahovať, keďže si všetci mysleli, že v ten deň odlietame. Keď sa odlet zrušil, znova sme sa nasťahovali do izieb. A takto to bolo až do utorka. Kúpali sme sa takisto len chvíľku, keďže sme všetci čakali na telefonát, kedy odlietame,“ opisuje situáciu.

Pobyt mala Bratislavčanka kúpený na 12 dní, čiže ešte týždeň si mohla užívať turecké slnko. Spolu s ňou však v utorok podvečer priletelo na letisko do Bratislavy ďalších sedem ľudí, ktorí si zakúpili pobyt v Best Choice. Na letisko Sliač priletelo 14 klientov a do Popradu desať ľudí – všetci z Turecka.

Všetci turisti sú už na Slovensku. „Dnes prileteli do Budapešti poslední dvaja cestujúci z Egypta,“ uviedla vedúca oddelenia marketingu poisťovne Kooperativa Erika Barkolová. Dodáva, že všetci klienti, a teda aj pani Anna, dostanú svoje peniaze ihneď, ako doručia poisťovni potrebné dokumenty.

Najskôr je potrebné na webe poisťovne Kooperativa vyplniť žiadosť o nárok na náhradu škody voči cestovnej kancelárii, zaslať ju doporučene na adresu cestovnej kancelárie a následne vyplniť žiadosť o uplatnenie nároku na náhradu škody z poistenia zájazdu pre prípad úpadku, ku ktorej priložia klienti všetky doklady o zaplatení. "Nedá sa predpokladať v tejto chvíli, koľko je klientov, ktorí neodišli do zahraničia, vzhľadom na to, že predstavitelia cestovnej kancelárie Best Choice nekomunikujú ani s našou poisťovňou. Predpokladáme však, že v nasledujúcich dňoch nahlásia svoje škody,“ pokračuje Barkolová.

Cestovnú kanceláriu Best Choice, ktorá koncom minulého týždňa vyhlásila úpadok, dostal zrejme do problémov nezáujem ľudí o dovolenku v Egypte, Tunisku a Turecku. Ponúkala totiž zájazdy výhradne len do týchto krajín. Túto letnú sezónu je to úpadok už tretej cestovnej kancelárie v poradí. V polovici mája tohto roka to bola najskôr Tip Tour a ako druhá prišla na rad A-Tour z Banskej Bystrice, ktorej 88 klientov muselo predčasne ukončiť svoju dovolenku v Bulharsku. Poisťovňa ich neskôr prepravila autobusom domov.

© Autorské práva vyhradené

1 debata chyba
Viac na túto tému: #cestovanie #Best Choice