„Od 201 do 800 eur ročne minie cez internet 53 % seniorov nakupujúcich online, teda o 9 % viac ako je celkový slovenský priemer. Nad 800 eur ročne zaplatí v e-shopoch zhruba 15 % seniorov, čo predstavuje i celkový slovenský priemer,“ uviedol projektový manažér Heuréky Kamil Demuth.
„Nižšia cena je hlavným dôvodom nákupu cez internet až pre 40 % celkovej populácie, ale len pre 26 % seniorov, ktorí ocenia najmä úsporu času, ale aj širší sortiment a lepšiu prezentáciu tovaru,“ dodal riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
Podľa Heuréky kupujú seniori najmä bielu techniku, televízory a potreby pre dom a záhradu. „Medzi obľúbený tovar patria hľadače kľúčov, špeciálne telefóny, vychádzkové palice či lupy,“ uviedla Irma Chmelová z e-shopu Prosenior.eu. Ako dodala, v zime registrovali enormný záujem o protišmykové mačky na topánky. Okrem tovarov seniori nakupujú online aj služby. „Boli to práve bratislavskí seniori, ktorí si vyžiadali možnosť objednať a zaplatiť kurz angličtiny cez internet, aby ušetrili čas,“ uzatvorila Klaudia Bednárová z jazykového centra the Bridge.