Ako postupovať pri problémoch v zahraničí

Ako by ste mali postupovať na dovolenke v zahraničí v prípade, ak sa zraníte alebo ochoriete? Na čo by ste si mali dať pozor, aby ste neskôr nemali problém s preplatením výdavkov z cestovného poistenia?

26.04.2010 06:54
eurá, peniaze, euro Foto:
Ilustračné foto
debata

1. Vážnejšie ochorenie alebo úraz

  • Klientom odporúčame, aby sa v prípade vážnejšieho ochorenia alebo úrazu (opakovaná návšteva lekára, hospitalizácia) v zahraničí urýchlene skontaktovali s pracovníkmi asistenčnej spoločnosti, ktorí sú k dispozícii 24 hodín denne a komunikujú po slovensky.
  • Pri oznamovaní vzniku udalosti je potrebné uviesť meno a priezvisko, číslo poistnej zmluvy, prípadne číslo poistnej karty, dobu platnosti poistenia, adresu a tel. číslo miesta, na ktorom sa klient nachádza a kde je možné ho zastihnúť. Následne stručne opíše situáciu (vznik poistnej udalosti).

2. Bežné ochorenia

  • Ak klient potrebuje pomoc veľmi naliehavo a tiež pri bežných ochoreniach a zdravotných problémoch, odporúčame vyhľadať najskôr pomoc lekára a preukázať sa poistnou zmluvou alebo poistnou kartou.
  • Po uhradení poplatkov za ošetrenie v hotovosti, je potrebné, aby si klient od lekára vyžiadal originál potvrdenia o ošetrení s uvedením diagnózy a doklad o zaplatenej čiastke. Po návrate do SR mu poisťovňa účty preplatí.

3. Hospitalizácia

  • Ak bol klient hospitalizovaný, je potrebné kontaktovať asistenčnú spoločnosť bezodkladne, najneskôr však do 24 hodín. Potrebný lekársky prevoz je možné realizovať len so súhlasom asistenčnej spoločnosti alebo poisťovne.
  • Ak úraz zavinila konkrétna osoba (napr. v prípade dopravnej nehody), je potrebné poisťovni predložiť aj policajnú správu.

4. Úraz s trvalými následkami

  • Za predpokladu, že úraz, ktorý klient utrpel v zahraničí, zanechá trvalé následky, je potrebné oznámiť túto skutočnosť poisťovni hneď po návrate do SR.

5. Poškodenie, krádež batožiny

  • V prípade škody na batožine alebo odcudzení batožiny je potrebné okamžite oznámiť túto skutočnosť na najbližšej policajnej stanici.
  • Ak došlo k odcudzeniu batožiny z ubytovacieho zariadenia, klient si vyžiada ubytovateľom potvrdený písomný doklad o vzniku a rozsahu škody.
  • Ak došlo k poškodeniu, zničeniu, strate alebo odcudzeniu batožiny počas leteckej prepravy, klient si vyžiada prepravcom potvrdený písomný doklad o vzniku a rozsahu škody (v prípade leteckej spoločnosti ide o protokol PIR). Rovnako je potrebné predložiť aj cestovný a batožinový lístok.
  • Okrem vyššie uvedených dokladov je potrebné po návrate do vlasti do poisťovne zaslať aj originály nadobúdacích dokladov poškodených, resp. odcudzených vecí.

6. Škoda inej osobe

  • V prípade, že klient v zahraničí spôsobí škodu inej osobe na zdraví alebo na majetku, klientom odporúčame, aby neuznávali svoju zodpovednosť za škodu bez súhlasu poisťovne a aby vzniknutú škodu v žiadnom prípade neuhrádzali a to ani čiastočne.
  • Je potrebné zabezpečiť si mená a kontaktné adresy svedkov, resp. ich výpovede.
  • Pri škodách väčšieho rozsahu (nad 500 €), pri zranení alebo ak je zavinenie klienta sporné, odporúčame privolať aj políciu a vyžiadať si policajnú správu.
  • Je potrebné zdokumentovať okolnosti škody, napr. odfotografovanie poškodenej veci.
  • Klientom odporúčame, aby nepodpisovali žiadny dokument, ktorého obsah je pre nich nezrozumiteľný.

//Zdroj: Union poisťovňa
//

debata chyba