Odpoveď: V tomto prípade je pre poisteného vhodným riešením pristaviť havarované vozidlo do najbližšieho značkového alebo zmluvného servisu dotknutej poisťovne, čo je výhodou jednak z dôvodu dopravy havarovaného vozidla a osôb do/zo servisu, ako aj z dôvodu možnej reklamácie kvality opravy. Niektorí motoristi využívajú na všetky opravy ten servis, v ktorom si nové vozidlo osobne zakúpili a s ktorého personálom a kvalitou vykonaných opráv majú skúsenosti. Pri zjednávaní opravy vozidla uzatvára poistený so servisom obchodný vzťah, do ktorého poisťovňa aktívne nevstupuje a ani vstúpiť nemôže. Platbu za opravu havarovaného vozidla je preto vhodné po dohode so servisom riešiť formou krycieho listu. V prípade, že zvolený servis opravu formou krycieho listu odsúhlasí, poistený sa vyhne nutnosti uhradiť celý náklad na opravu. Po vystavení krycieho listu poistený uhradí v servise iba zmluvne dojednanú spoluúčasť.
Na otázku odpovedala Barbara Henterová, vedúca oddelenia externej a internej komunikácie Generali Slovensko poisťovne