Pri tomto type podvodu sa útočník telefonicky skontaktuje s klientom, predstaví sa ako zamestnanec banky a pokúša sa získať údaje, ktoré sa používajú na autorizáciu transakcie, s cieľom ich zneužitia. Podvodníci sa obyčajne snažia navodiť pre klienta núdzovú situáciu. „Podvodník napríklad klientovi oznámi, že banka zachytila pokus o podvodnú transakciu a pri jej zrušení je potrebná jeho spolupráca. Následne požiada klienta, aby mu oznámil pozície z jeho GRID karty potrebné na uskutočnenie transakcie,“ uviedol Ladislav Unčovský, výkonný riaditeľ SBA.
V zahraničí je tento spôsob podvodu známy už dlhšie a v poslednom období sa začal sporadicky objavovať aj na Slovensku. „Počet takto podvodne kontaktovaných klientov nie je veľký, do dnešného dňa sa pohybuje v desiatkach,“ informuje Unčovský.
Najjednoduchšou obranou je zvýšená ostražitosť v prípade, ak niekto zavolá, predstaví sa ako zamestnanec banky a žiada o pozície z GRID karty, SMS autorizačný kód alebo o čísla platobných kariet. „Banka nikdy aktívne nepožaduje od klienta oznámenie autentifikačných údajov. Klientom odporúčame takýto rozhovor čo najskôr ukončiť a obratom sa osobne alebo telefonicky skontaktovať so svojou bankou,“ doplnil Unčovský.