Ako informoval hovorca poisťovne Peter Višváder, urobili tak po doručení esemesky alebo e-mailovej správy, ktorá im pripomenula aktuálny nedoplatok. "Sociálna poisťovňa v októbri rozoslala 4 667 správ v štyroch regiónoch – Bratislava, Žilina, Banská Bystrica a Košice. Uhradením poistného reagovalo 1 094 samostatne zárobkovo činných osôb,“ uviedol Višváder.
Úhrada poistného včas a v riadnej výške je podľa hovorcu poisťovne najlepší spôsob, ako predísť narastaniu penále za každý deň omeškania platby a ďalším zákonným krokom pri vymáhaní dlhu. "V prípade doručenia sms alebo e-mailovej správy je potrebné čo najskôr uhradiť dlžné poistné na účet svojej pobočky Sociálnej poisťovne alebo v prípade nejasností sa s ňou kontaktovať a situáciu riešiť,“ tvrdí.
Rozosielanie esemesiek a e-mailových správ je ústretová služba Sociálnej poisťovne, ktorá živnostníkom pripomína aktuálny nedoplatok. Po testovacej prevádzke tejto služby a jej vyhodnotení ju Sociálna poisťovňa plánuje od januára 2015 rozšíriť celoplošne.